FORD-TAUNUS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FORD-TAUNUS

Taunus Sevdalılarının Bulustugu Kardeslik Forumu
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 formula 1

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
DexteR
DexteR
DexteR
DexteR


Mesaj Sayısı : 47
Yaş : 34
Arabanız : 86 taunus 1.6 gl
Kayıt tarihi : 17/09/08

formula 1 Empty
MesajKonu: formula 1   formula 1 EmptyPerş. Eyl. 18, 2008 9:53 pm

* Bir F1 otomobili 80 bin parçanın birleştirilmesiyle ortaya çıkar. Eğer bu parçaların yüzde 99.9'u bile doğru montaj edilmiş olsa yarışa hala 80 hata ile başlamışsınız demek.

* F1 aracının 0'dan saatte 160 kilometre hıza çıkıp tekrar 0'a inmesi sadece 4 saniye sürer.

* F1 otomobilindeki fren diskleri virajlarda frene basmadan önce 1000 santigrat dereceye kadar ısınır. Bu nedenle fren diskleri çelik değil karbon fiberle yapılır. Karbon fiberin erime noktası çok yüksektir.

* Aerodinamik sporda başarının anahtarı. Takımlar bu alanda araştırma ve gelişme faaliyetlerine her yıl 10 milyonlarca dolar harcıyor.

* Küçük bir uçak, F1 aracının ulaştığı hızdan çok daha düşük bir hızda havalanabilir. Ön ve arka kanatlar sayesinde aerodinamik bir aşağı çekiş kuvveti sağlanır. Saatte 160 kilometre hızla giderken F1 aracı kendi ağırlığı kadar aşağı çekiş kuvveti üretebilir. Yani başka bir anlatımla eğer mümkün olsaydı bir F1 aracı tünelde tavanda ters şekilde gidebilir.

* Aşağı çekiş kuvveti Monaco'daki gibi şehir içi yarışlarda atık su kapaklarını kaldırmaya yetebilir. Bu nedenle yarıştan önce hepsi kaynakla güçlendirilir.

* F1 araçlarında parçaların büyük bölümünü kontrol edip izleyen ve üzerinde 100 sensör ile harekete geçirici bulunan, bir kilometre uzunluğunda bir kablo bulunur.

* Bir F1 aracının ağırlığı 550 kilogram. Yani bir Mini'nin yarısından daha az.

* F1 aracının motorundaki piston bir saniyede 300 kere yukarı ve aşağı hareket eder. Normal bir otomobilde bu, üç kat daha az.

* En iyi F1 pit stop personeli 3 saniyede yakıt doldurma ve lastik değiştirmeyi tamamlayabilir.

* Eğer bir su borusu koparsa tüm soğutma sistemi sadece bir saniye içinde boşalır.

* Vites dişlisi sadece bir yarış kullanılır.

* Kokpit o kadar dardır ki, pilot inip binerken küçük bir mandalı çevirerek direksiyonu yerinden çıkarır. Vites de debriyaj da direksiyonda yer alır.

* Lastikler yarış sırasında ağırlık kaybeder. Her lastik aşınma nedeniyle yarım kilogram hafifler.

* F1 araçları saatte 480 kilometre hıza ulaşabilir.

* F1 yarışlarında kullanılan yakıt doldurma sistemi bir saniyede 12 litre yakıt doldurabilir. Bu demek oluyor ki, 50 litrelik bir aile otomobilinin yakıt deposunu doldurmak sadece 4 saniye sürer. ABD askeri helikopterleri de benzer bir sistemle dolduruluyor.

* Yarış otomobil lastikleri normal otomobil lastikleri gibi hava ile dolu değildir. Birçok yarış lastiğinde nitrojen bulunur. Çünkü nitrojen normal havaya göre daha devamlı basınç sağlar.

* Normal otomobil lastikleri 60-100 bin kilometre kullanabilir. Yarış lastikleri ise 90-120 kilometre sonra ömrünü bitirir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KADO
Site Denetçisi
Site Denetçisi
KADO


Mesaj Sayısı : 13
Yaş : 35
Nerden : İzmir
Arabanız : 90" 1.6 GT
Adım : Kadir
Kayıt tarihi : 17/09/08

formula 1 Empty
MesajKonu: Geri: formula 1   formula 1 EmptyC.tesi Eyl. 27, 2008 1:24 pm

eline emeğine sağlık kardeşim ben olmak üzere F-1 tutkunu olan arkadaşlar için güzel bilgiler bunlar çok sağol Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://vincecarterkado1988.spaces.live.com/
DexteR
DexteR
DexteR
DexteR


Mesaj Sayısı : 47
Yaş : 34
Arabanız : 86 taunus 1.6 gl
Kayıt tarihi : 17/09/08

formula 1 Empty
MesajKonu: Geri: formula 1   formula 1 EmptyCuma Ekim 03, 2008 8:49 am

onemli deil kardesim. faydamız varsa ne mutlu bize..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
formula 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORD-TAUNUS :: Serbest Bölge-
Buraya geçin: